Beijing 2008

duminică, 24 august 2008

Am asteptat sa se termine, pentru a-mi da cu parerea. Am urmarit cu pasiune majoritatea prestatiilor romanilor, dar si a celorlalte natiuni. China a oferit un spectacol grandios, asistata de participantii la Jocurile Olimpice.

Deschiderea

Cel mai acaparant spectacol urmarit vreodata. Coregrafia a fost de exceptie, jocurile de lumini au fost magistral regizate, chiar daca au fost, o parte, generate pe computer. Cui ii pasa?. Munca depusa a fost colosala si a meritat fiecare ora de antrenament si repetitii. Asta conteaza! Un spectacol grandios, in adevaratul sens al cuvantului. Insa cel mai interesant, spectaculos si apreciat moment a fost aprinderea tortei olimpice. La fiecare editie a Jocurilor Olimpice, aprinderea tortei reprezinta cel mai asteptat, dar si cel mai tensionant moment. O singura greseala si toata magia spectacolului este risipita. Si cu toate acestea, aprinderea tortei a fost de neinchipuit. Regizorul a avut o sclipire de geniu atunci cand a pus la cale acest moment.

(in caz ca ati ratat)
Fantastic.

Competitia

Ca orice roman, aveam mari sperante in lotul de gimnastica. Abia asteptam sa vad prestatia lotului de aur, dupa cum a fost numit la majoritatea competitiilor importante. Insa, primul aur a venit de unde ne asteptam mai putin. Alina Dumitru aducea prima medalie de aur pentru Romania, la judo. Un sport in care cred ca se investesc mai putini bani decat in salariul unui fotbalist pe un sezon. Alina a dovedit ca se poate, victoria ei fiind pe deplin meritata. Nici pana acum nu am inteles cum a reactionat asa de repede. Nu am urmarit competitia de scrima si mi-a parut rau. As fi vrut sa vad meciul lui Mihai Covaliu. Medalii de aur la canotaj si la gimnastica individual. Am urmarit-o doar pe Sandra Izbasa. De victoria canotoarelor Georgeta Andrunache si Viorica Susanu am aflat la stirile sportive. Am mai urmarit probele de inot, unde Michael Phelps a luat medalie dupa medalie. Impresionant. La fel de impresionanta a fost si proba de sarituri sincron, unde chinezi si britanicii au facut spectacol. Cel putin ei au fost preferatii mei. O alta proba surprinzatoare a fost cea de maraton, unde Constantina Tomescu Dita si-a adjudecat lejer medalia de aur. Au mai fost competitii cu participanti romani, ratate dintr-un motiv sau altul. Le vvoi urmari cat de curand.
Multi au fost dezamagiti de prestatia lotului roman. Multi se asteptau la mai multe medalii. Eu nu. Eu am fost mandru de prestatia fiecarui participant, fie ca l-am urmarit. fie ca nu. Cei dezamagiti ar trebui sa se gandeasca de ce nu s-au luat mai multe medalii. Un raspuns ar fi sumele infime investite in alte sporturi. Pentru a face performanta nu este nevoie doar de munca asidua. Este nevoie de echipamente moderne, de investitii serioase in sali de sport si de sustinere financiara continua. Si totusi aceasta sustinere financiara este, de cele mai multe ori, insuficienta pentru performante precum cele ale Statelor Unite sau Chinei. Ar trebui ca toti romanii sa fie mandrii de performantele sportivilor nostri. Merita!

Inchiderea

Un spectacol la fel de grandios ca si deschiderea Jocurilor Olimpice. Ar fi fost perfect daca nu ar fi zambit David Beckham la camere, daca dansatorii britanici ar fi dansat si cantareata ar fi cantat. Dar n-a fost sa fie. Londra are o misiune extrem de grea. Nu stiu cum vor realiza un spectacol mai interesant decat cel de la Beijing. Pana atunci, astept.

2 comentarii:

Anca G. spunea...

Chinezii au dat o lecţie importantă tuturor: au vrut să ofere cel mai impresionant spectacol din câte a văzut pământul şi au reuşit. Aşadar, dacă vrei, poţi... Nu va uita nimeni această ediţie a Jocurilor Olimpice...(dacă nu cumva au de gând englezii să ne arate ceva mai bun)

Unknown spunea...

Este o misiune aproape imposibila pentru englezi deoarece chinezii au ridicat etalonul foarte sus. Vedem peste 4 ani...