Iarta-mi Doamne pacatele...

luni, 21 aprilie 2008

...ca maine fac altele. Despre pacat, post si falsi credinciosi. Pai nu, doar se apropie Pastele si nesimtitul de mine trebuie sa comenteze. Ca altfel crap...in 5. Doar dracu' mai crapa in 4 si din cate am auzit si el a inceput sa se plictiseasca.
Cum spunea si profesorul meu de religie astazi(aproximez, ca deh..): Cum sa-i suporti pe politicienii care se folosesc de motivul credinciosului smerit, dar nu dau si ei liber in Saptamana Mare si cea Pastilor, ca mai sunt credinciosi care se duc la biserica. Si are dreptate. Saptamana Mare se petrece la munca, desi sunt unele ocazii cand nu ar trebui sa se munceasca. Unii isi petrec sarbatorile pascale tot la munca, nominalizandu-l cu aceasta ocazie pe unchiul meu. Ironic, dar nu stiu cand lucreaza tata. In fine cred ca s-a prins ideea. DE sarbatori importante, ar trebui mai mult timp liber si cei care au posibilitatea de a oferi acest timp liber apeleaza la constinta crestina doar atunci cand au nevoie de voturi. In rest, ce nevoie au?
Printre falsi credinciosi se mai numara si asa-zisele fete bisericesti care tin post, se duc la biserica, fac matanii si alte actiuni specifice, apoi isi continua programul obisnuit de barfit, injurat si vorbit pe la colturi cate-n luna si in stele. Pai eu, pe langa asemenea persoane, sunt sfant. Si eu numai stiu cand am fost ultima oara intr-o biserica. Si ca tot am ocazia, rog bunicutele cu parul vopsit mov sa nu-si mai faca cruce cand ma vad in autobuz, in adidasi negri, cu sosete negre, cu pantaloni negri, cu tricou negru avand o pentagrama in flacari, dar cu camasa verde. Pe langa o stimabila de 65 de ani cu parul mov, eu sunt decent.
Ca tot am pomenit de pacat, hai sa vedem ce inteleg eu prin pacat. Doar sunt in tema...
Conform DEX: PĂCÁT, păcate, s.n. 1. Călcare a unei legi sau a unei porunci bisericeşti, abatere de la o normă (religioasă); fărădelege; p. gener. faptă vinovată, greşeală, vină.
Problema intervine atunci cand ceea ce crede biserica ca e pacat, mie sa mi se para perfect normal. De exemplu , eu nu am suportat niciodata fraza iarta-l pe aproapele tau, ca si Dumnezeu iti iarta tie. Si daca nu-mi permit sa iert? Daca eu nu pot? Daca nesimtirea nu-mi permite sa iert? Pacatuiesc? Sau de ce ar trebui sa dau dovada de bunatate, cand unii nu merita doar ignoranta. Poate ca sunt in perioada Pastelui, dar tocmai asta conteaza. Spre deosebire de unii, eu am nevoie de sarbatori pentru a nu pacatui. Sau mai bine spus, pentru a face fapte bune. Nu cred ca mai trebuie sa mentionez ca pacatele de genul omor, viol, vatamare corporala s.a. imi provoaca dezgust. Dar sa nu intru in chestii complicate. Poate alta data...
Si ca sa pun un punct
, tin sa mentionez ca astept Pastele cu nerabdare. Nu pentru fenomenul religios, nu pentru adunarea generala a neamului, ci pentru vinul rosu, pentru pasca de la Sanziana(cred ca asa-i zice, Stelu corecteaza-ma daca gresesc) si pentru friptura de miel pregatita la cuptor, cu cea mai mare dragoste, de mama. Asa sunt eu legat de cele lumesti. Si pe cuvant daca nu-s mai bun asa! Mai multe despre preferintele culinare intr-un post viitor.:))

PS: Ma scuzati daca trec cu vederea unele greseli. De cele mai multe ori scriu in timp ce ascult Sinteza Zilei.

5 comentarii:

Stephen G. spunea...

Sincer eu nu prea le am cu alcoolul, dar combinat cu pasca, vinul rosu e chiar bun!

Ar trebui sa fii mai indraznet si sa te si adresezi "doamnelor cu parul mov"...care e problema lor pana la urma?

Unknown spunea...

@stephen: nu stiu sigur care e problema lor. Probabil arat a satanist din fire. Sau isi imagineaza ca m-au vazut la tv... Orice este posibil:))

Anonim spunea...

Uite cum te indoctrineaza Cristoiu, ntz, ntz :))

Anonim spunea...

nu stiu daca ai observat, dar este a doua oara cand apar intr-un articol de al tau, fie si cu numele, deci repet ma simt onorata!..:D
si eu astept Pastele cu nerabdare si poate o sa apuc sa gust din mielul acela pregatit la cuptor de matusa-mea, pe care mi l-ai descris cu atata pofta! :) :) :*

Unknown spunea...

@oana: da, sa-mi fie rusine... Tocmai de Cristoiu am ajuns sa fiu indoctrinat. Cum i-am spus si profesoarei de lit. universala ,,am sa ajung omul lui Voiculescu" :))

@stelu 07: vom vedea...