Simularea CAE

sâmbătă, 12 aprilie 2008

CAE= Cambridge Andvanced Examination

Azi am avut simularea pentru CAE. Din punctul meu de vedere, un foarte bun etalon in ceea ce priveste rezultatul examenului real. Nici testele facute la cursuri nu-s departe de adevar, dar nimic nu se compara cu senzatia unui examen sau a unei testari care sa se apropie de acel sentiment. Cum a fost? Astazi am dat primele 3 probe: reading, listening si use of english. Urmatoarele doua le voi da marti si anume writing si speaking. Impresiile si nemultumirile pentru fiecare proba...


Reading
Proba de reading consta in rezolvarea unor exercitii pe baza textelor date. Aceasta proba contine 4 parti, fiecare parte constand intr-un alt tip de exercitiu.
In partea 1, elevului i se cere raspunsurile unor intrebari pe baza unui text dat. Aceasta parte mi se pare cea mai usoara deoarece raspunsurile pot fi identificate rapid, iar sansa de a gresi este minima.
In partea 2, se cere introducerea unor paragrafe intr-un text dat. Fara indoiala cea mai dificila proba de reading. Posibilitatea de a gresi este mare, mai ales datorita faptului ca unele raspunsuri par potrivite la prima vedere, insa de cele mai multe ori se intampla contrariul. In aceasta parte o greseala consta in 2 raspunsuri incorecte.
In partea 3 elevul trebuie sa raspunda unor intrebari cu mai multe variante de raspuns. Simplu, intrebarile fiind usor de identificat in text.
Ultima parte consta in gasirea raspunsurilor corecte. Desi asemanatoare cu partea 1 exista totusi o diferenta. Intrebarile sunt grupate in doua categorii, fiecare categorie avand o tema diferita.
Textele au intre 700 si 1100 de cuvinte fiecare, iar timpul de lucru acordat este de 1 ora si 15 minute. La simulare a fost destul de bine. Singurul lucru care ma deranjat a fost lungimea textului ultimei parti si numarul mare de intrebari repartizate acestui text. Cam asta a fost singura nemultumire.

Listening
Aceasta proba consta in ascultarea unor conversatii si completarea exercitiilor cu elemente din conversatiile respective.
Prima si a doua parte presupune completarea exercitiilor cu anumite cuvinte, iar partea a treia si a patra consta in rezolvarea unor intrebari cu mai multe variante de raspuns. Timp de lucru:45 minute. Ce nu-mi place la aceasta proba? Faptul ca unele accente sunt de neinteles. Imaginati-va un irlandez care vorbeste cu viteza sunetelui sau o britanica care se plange de frigiderul pe care l-a luat. Iar accentul lor ma costa puncte pretioase, pentru ca uneori nu ii inteleg. Cam asa s-a intamplat si astazi, dar per total sper ca m-am descurcat. Sper!

Use of English
Gramatica pura si domeniul in care, se pare, nu am probleme.
Partea 1: alegerea variantei de raspuns corecte. Variantele reprezinta verbe, adverbe, substantive, etc, elevul fiind nevoit sa aleaga raspuns potrivit.
Partea 2 consta in gasirea cuvantului lipsa. De multe ori cuvantul poate fi intuit cu usurinta, dar trebuie sa ai si antrenament pentru asta.
Partea 3 presupune corectarea greselilor din text. De la cuvinte in plus la semne de punctuatie sau corectarea unor majuscule. Cel mai dificil exercitiu, din punctul meu de vedere.
Partea 4 are ca scop transformarea unor cuvinte date pentru a da sens unei fraze. Exercitiu ce tine mult de vocabular.
Partea 5 consta in trecerea de la un registru formal la unul informal sau invers. Dificultate medie. Necesita un vocabular dezvoltat.
Ultima parte presupune introducerea unor fraze in text, astfel incat acel text sa capete sens. Timp de lucru: 1 ora si 30 de minute.
Proba de Use of English se numara printre preferatele mele, alaturi de cea de writing.

Mai am doua probe, programate marti. La aceste probe chiar nu-mi fac probleme. La writing nu am avut mai mult de 4 greseli la un text de 250 de cuvinte, iar proba de speaking e ca o plimbare in parc. Examenul este foarte folositor, mai ales celor care doresc aprofundarea limbii engleze. Nici diploma obtinuta nu este de ignorat.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Mihai, multa, multa bafta. Iti tin pumnii.

Anonim spunea...

pai ce sa zic..mult succes si mai departe..iti tin pumnii
si facui si-o rima=))

Stephen G. spunea...

Eu anul asta dau FCE, pe care il iau ca un antrenament pentru CAE ce-l voi da la anul.

Nu sunt excesiv de grele examenele dar solicitante orisicum.

La proficiency te-apuca boala in schimb...

Unknown spunea...

@oana, deey: mersi de incurajari!

@stephen: cand o sa am de dat proficiency, o sa am si bacul. atunci sa vezi distratie.

Anonim spunea...

bafta in continuare la toate examenele pe care le vei mai da:D
si sper ca intr-o zi sa stau si eu fata-n-fata cu sentimentul de care ai mentionat:D :)