Astept cartile

luni, 25 februarie 2008

Cum am terminat Shogunul am si dat comanda de alte carti. Nu de alta, dar ma plictiseam si deocamdata nu e timpul sa iau pauza de la citit. Din cate am inteles cartile vor sosi in zilele urmatoare, sper eu cat mai curand posibil. Dar despre ce este vorba?
Cartile in cauza fac parte din Cronicile Vampirilor de Ann Rice. O sa incep cu primele 3 volume si anume: Interviu cu un vampir, Vampirul Lestat si Regina blestematilor. Vor urma si restul volumelor imediat ce le voi termina pe acestea. De ce Cronicile Vampirilor si nu cunoscutul Dracula de Bram Stoker? Nu mi-a placut niciodata povestea prezentata de Bram Stoker. Inteleg ca legendele romanesti i-au dat inspiratie lui Stoker pentru a crea un roman etalon in materie de vampiri, insa autorul mentionat nu i-a dat niciodata farmec lui Dracula. In roman, Dracula este un personaj brut, fara finisaje, fara niciun farmec. El doar reprezinta un simbol al primului vampir si nimic mai mult, cel putin din punctul meu de vedere. Spre deosebire de Stoker, Ann Rice daruieste personajelor sale stil, sarm, farmec si mister. Vampirii nu sunt simple masini de ucis al caror singur scop e urmatoarea victima. In romanele lui Ann Rice, vampirii sunt adevarati aristrocrati, nobili care incearca sa inteleaga o lume care nici macar nu stie ca exista o asemenea creatura precum vampirul(informatiile expuse provin din diferite surse de incredere, adevaratele impresii vor veni in curand). Ei sunt prezentati ca fiind oameni cu sentimente, oricat de morti sau nemorti ar fi. E o adevarata placere sa vezi diferitele conflicte dintre vampiri si cum sunt solutionate. La decizia mea se adauga si ecranizarea de exceptie a romanului Interviu cu un vampir. Avand in vedere ca autoarea a realizat scenariul, diferentele dintre film si roman sunt foarte mici si usor de trecut cu vederea. Insa filmul nu s-a bucurat numai de un scenariu excelent ci si de actori talentati precum Brad Pitt, Tom Cruise, Kirsten Dunst si Antonio Banderas. Acesti actori si-au facut foarte bine treaba, drept dovada fiind filmul foarte bun.
Acum, stau si astept cartile. Insa nu pot sa nu ma gandesc ca voi avea surprinza de a primi alte carti, comandate in acelasi timp cu Cronicile Vampirilor, dar pe care am intentia sa le citesc mult mai tarziu. Voi ce carti cititi???

4 comentarii:

Anonim spunea...

De Anne Rice eu iti recomand Ora vrajitoarelor si Lasher. Cronicile, din punctul meu de vedere, sunt cam plictisitoare.

Unknown spunea...

@Oana: O sa tin cont de recomandare, multumesc. Cronicile le voi citi si din cauza interesului meu pentru vampiri. Sper totusi sa imi mentina interesul.

Stephen G. spunea...

Ma bucur pentru tine ca poti sa citesti ce-ti place.Eu spre exemplu sunt mare fan Stephen King,dar nu pot citi pentru ca scoala ma obliga la tot felul de plictiseli...precum Patul lui Procust.

In mare,imi plac cartile lui Tolkien,tot ce inseamna controverse de religie(Codul lui Da Vinci,Al 13 Apostol) ,imi place proza lui E.A.Poe,tot ce a scris Karl May si asa mai departe.Chestia buna la carti este ca nu se termina niciodata,tot timpul mai ai tot mai multe de citit.Din pacate timpul este o mare pacoste.

Unknown spunea...

@Stephen: am norocul sa am o profesoara de romana extraordinare. Ne mai ajuta la cartile plictisitoare cu explicatii, idei, comparatii. Nici eu nu am chiar asa de mult timp, insa ma bucur ca pot citi in timpul respectiv.