De ce??

vineri, 22 februarie 2008

Acum, probabil voi parea nesimtit, dar e blogul meu asa ca de ce sa ma cenzurez. Totul a inceput de la decizia liceului de a introduce uniforme pentru elevi. Desi la inceput parea o idee buna, avand in vedere ca nu vor mai exista diferente intre elevi si ca toti vor fi egali in fata scolii, totul s-a transformat intr-o harababura de nedescris. Tipic romanesc.
La inceput anului scolar, scoala si-a luat angajamentul de a incheia un contract avantajos cu o firma de croitorie pentru a realiza uniformele. Dupa o vreme, au venit niste domnisoare, s-au luat masurile elevilor, ni s-a comunicat pretul si cu zambetul pe buze ne-au spus ca vor aduce uniformele cand vom strange banii. Zis si facut. S-a dat avansul(oameni rationali, sa vedem produsul si dam toti banii), unii au dat suma intreaga(printre care ma numar si eu, doar am zis ca se ocupa scoala si totul e ok), asa ca nu ne-a ramas decat sa asteptam. La un moment dat, bucurie mare...au venit sacourile. Baietii au stat in banci deoarece pentru ei nu s-a adus nimic. Cum au ajuns, a si inceput harmalaia. Sacoul e prea mic, la altcineva era prea mare, alt sacou era defect,de ce e verdele asta asa de urat si pe toate buzele era comentariul: Bai, da' prost mai e materialul asta!!. Tin sa mentionez ca pretul uniformei era de 170 RON. Deloc ieftin, dar sa revenim. Ne plangem noi, dar n-avem cui, asa ca dupa un spalati sacoul numai la curatatoria chimica, domsoarele pleaca. Elevii care au primit sacourile erau revoltati. Aveau si de ce! Pai, cum dracu sa dai 170RON pe ceva care arata de la o posta a lucru ieftin, facut in graba si cu un material de iti vine sa plangi cand il vezi.Dupa o luna si ceva in care nimeni nu a purtat sacoul respectiv(celelalte articole ale uniformei nu-si facusera aparitia) s-au gandit si respectivele de la reprezentanta firmei ca mai trebuie sa informeze despre activitatea lor. Dupa un dar sacourile sunt jalnice, fetele isi iau marfa promitand ca vor reveni cu uniforma completa in 2 saptamani. La fel ca prima oara, se aduc doar sacourile, la fel de imbecile, numai pentru fete. Dupa tot acest tam-tam in care elevii s-au plans si directoarele au dat din umeri, s-a luat decizia de a returna banii elevilor si ai lasa in plata Domnului. Totul a fost frumos, pana cand pe usa clasei apare frumos, afisul cu mesajul: Pana la 01.03.2008 elevii trebuie sa achizitioneze o uniforma in culorile liceului.
Si acum motivul frustarii mele:
Dupa tot haosul prin care am trecut voi aveti pretentia de a cere sa port uniforma! Voi nu ganditi! Evident ca nu. Si de ce ar trebui sa-mi caut eu uniforma cand scoala ar trebui sa se ocupe de asta?? Si sa mai fie si verde pe deasupra. Si ar mai trebui sa-mi caut si camasa alba. Da cu negrul ce aveti?? Nu s-a intamplat o zi singura zi sa vin indecent imbracat la scoala, toate hainele mele fiind normale. Am toata garderoba in negru, ce-i drept, dar nu am deranjat niciodata. Iar liceul meu surprinde prin decenta. Foarte rar vezi o garderoba mai exagerata si trebuie mentionat ca sunt locuri in care indecenta e la rang de cinste. Asa ca, de ce ar trebui sa ma supun acestei reguli cand liceul a procedat in modul exprimat mai sus. Si ce o sa-mi faca? Nu o sa-mi mai dea voie sa intru la ore pentru ca nu am uniforma?? Teoretic, nimeni nu are uniforma! Elevii sunt obligati sa achizitioneze un articol de imbracaminte verde, aceasta fiind culoare aleasa de maretul meu liceu. Inteleg ca liceul vrea sa protejeze elevii de eventualii intrusi. Pentru asta avem insigne, ca doar nu se gasesc pe toate drumurile.
Situatia e complet imbecila si oricat de mult mi-as dori sa strig revolutie, nu pot. Pana la urma, sunt doar un simplu elev, iar parerea mea nu mai conteaza de mult. Trist.

4 comentarii:

Stephen G. spunea...

Tipic romanesc...

Anonim spunea...

stai calm, cu toţii suntem la fel de frustraţi ca şi tine...tipic românesc. Şi la noi a fost la fel, numai că uniforma e neagră cu cămaşă albă şi cravată roşie. Aceeaşi situaţie ...după lupte seculare cu firmele de croitorie care s-au dovedit a fi ":-&", şcoala ne-a impus să ne găsim noi uniforme exact pana pe 1 noiembrie...aşa că nu-ţi fă probleme. La noi e şi mai rău. Nu toţi au respectat aşa că s-au gândit again (tipic celor :-t) să venim în toate zilele cu uniformă şi să ne schimbăm în trening la sală, într-o cameră de 2 pe 2, urmând ca apoi să ne schimbăm din nou în uniformă pentru a ne întoarce la şcoala. Nu-i aşa că-i "grozav"?:-<

Anonim spunea...

anonim fiind eu`:D

Unknown spunea...

@lethal_honey: pacat ca se intampla asta, pacat ca elevii nu-si pot exprima parerea. Intr-adevar e o situatie geniala.