Gandurile zilei....

marți, 4 martie 2008

1. De cand e Mihai Eminescu subiect la literatura universala? Inteleg ca trebuie sa ne promovam poetii, dar acest lucru dureaza de prea mult timp. Imi este de ajuns ca lucrez pe opera lui Eminescu la romana, dar si la literatura universala e prea mult.

2. Profa de universala e paranoica. Dupa ce ca nu am mai trecut la alt capitol din primul semestru, profa a mai si luat-o pe aratura. Scuze, dar eu nu am timp de pierdut ascultand in fiecare saptamana despre orice alt subiect, mai putin literatura universala.

3. Daca nu ma inchin cand trec prin fata unei biserici, ma calca masina?? Pe bune!. Cica asta scrie intr-un manual de cls 1, de religie, aprobat de minister. Pe enoriasii de cls 10, manualul ii invata ca yoga este lucrarea diavolului. Ce legatura are diavolul cu yoga? Asa am citit in ziar. Weird, huh?

4. Nici acum nu-mi plac cainii si mereu dau de aceste animale oriunde m-as duce, inclusiv scara blocului.

5. Nu-mi place autobuzul 101. E plin de ecologisti, in sensul peiorativ al cuvantului . Cand ei aud ca trebuie sa foloseasca mai putina apa pentru a salva planeta, ei se executa eliminand substanta respectiva din ecuatie. Si parca locul lor de reuniune e autobuzul 101. Stiu ca nu am fost inspirat cand m-am urcat in acest autobuz, dar eram prea obosit ca sa mai astept. Caldura din autobuz a contribuit din plin la senzatia de vechi si mucegait din autobuz. Calatoria a fost scurta, iar data viitoare astept mai mult 311. Macar stiu ca nu-mi voi mai tortura simtul olfactiv.

6. Gandul zilei e in aer. Nu stiu de ce, dar am in minte numai tampenii. O fi de la varsta.

7. Am inceput Capitanul Fracasse de Theophile Gautier si cu aceasta ocazie mi-am adus aminte de ce am o anumita retinere fata de autori francezi. Cand vine vorba de pasaje descriptive, francezii fac exces. O descriere la momentul potrivit poate face minuni pentru actiune, insa ce-i prea mult strica. 12 pagini in care imi descrie casa pana in cel mai mic detaliu e prea mult si ma plictisesc. Inca nu am atins cifra fatidica de 50 de pagini asa ca romanul are toate sansele sa fie lasat balta. Descriere, descriere...dar vreau si putina actiune.

2 comentarii:

Stephen G. spunea...

Am citit si eu Capitanul Fracasse acum o gramada de ani. Sfat : nu te lasa de ea ,daca te plictisesc pasajele descriptive,sari peste ele.Cartea este foarte buna.Actiunea este putina in primul volum dar multisoara in cel de-al doilea.

Asta cu religia in scoli - cred ca ti-ai format despre ce cred eu in articolele Religie.Repet,cum se poate ca o profesoara la un liceu teoretic sa-si ameninte eleva:Fetito o sa arzi in iad! Deci cum? Profesori de mana a treia,asta e raspunsul. In plus,tanti nu avea habar(spre exemplu) de ce e ala Il Conclavo(ritualul de alegerea a Papei) .

Unknown spunea...

@Stephen: Si se mai spune ca elevii sunt de vina ca nu invata(aici ma refer la cei carora chiar le pasa de scoala).