Stimate Anonim

joi, 20 martie 2008

M-am cam saturat sa scriu despre religie, insa in urma unui comentariu la articolul Manualul, religia si pedeapsa divina, scris de un anonim, am simtit ca trebuie sa ii dau respectivului niste explicatii referitoare la articolul respectiv.

La inceputul articolului am afirmat ca despre aceasta situatie (situatia manualelor) am aflat dintr-un ziar. Din anumite motive nu am vrut sa dau numele ziarului, mai exact sa nu mi se reproseze ca fac reclama unui ziar(am auzit ca se practica). Pentru informatia dumneavoastra informatiile sunt preluate dintr-un articol al ziarului Gandul(cu tot cu link la articol). Din cate stiu eu, ziarul Gandul nu este un tabloid, astfel incat sa-i pun imediat continutul la indoiala. Tot in articolul respectiv se face referire si la manualele cu pricina si anume: manualul de religie pentru clasa a XI-a de la Editura Corint, autor Adrian Lemeni, manualul de religie pentru clasa I, al editurii Sf. Mina din Iaşi (autori Camelia Muha, Maria Orzetic, Elena Mocanu), Cultul Ortodox, destinat clasei a X-a, editat de editura Dacia din Cluj. Intr-adevar, nu am cum sa verific informatiile din acest articol, achizitionarea manualelor respective fiind imposibila pentru mine. Insa, apelez la faptul ca ziarul Gandul este, totusi, un ziar serios care se bazeaza pe niste dovezi. Sunt de acord ca unul dintre editoriale ziarului bazate pe acest subiect a fost penibil, desi ironic editorialul tot penibil a fost. Cristian Tudor Popescu a facut si el un editorial, decent in care si-a exprimat o parere. Cu toate ca nu-l cunosc pe domnul Tudor Popescu, nu cred ca ar scrie despre ceva, fara o baza reala. Un urma unei discutii, din care am inteles ca unele pasaje in care se face referire la pedepsele divine fac parte din Biblie, sa numesti yoga este „lucrarea directă a demonilor nu mi se pare corect.
In comentariu ati mai afirmat ca icoanele se CINSTESC(conform hotararilor sinodului VII ECUMENIC,Niceea, 787)si ne inchinam cand trecem pe langa biserica, ca acolo e locas de rugaciune si casa Domnului pe pamant. Nu am facut nicio referire la icoane, asa ca nu vad de ce ati afirmat asta. Am inteles, demult, ca biserica este un locas de cult. Ce nu am inteles este, de ce trebuie sa ma inchin cand trec pe langa o cladire, chiar daca acea cladire este supranumita Casa Domnului si adevaratul fenomen religios se petrece in interiorul ei? Cel putin, asta e parerea mea. Restul comentariului anonim a fost destul de explicit si va asigur ca majoritatea copiilor(7-13 ani) inmagazineaza foarte multe informatii, din toate sursele media si educationale. Si o intrebare pentru dumneavoastra: daca eu nu vreau mantuire, de ce trebuie sa fiu pedepsit?? Simplu, nu?


In caz ca informatiile se vor dovedi intr-un viitor apropiat false, cu toate ca niciun alt ziar nu a criticat sau contrazis informatiile din Gandul, imi voi cere scuze fata de cititori fara nici cea mai mica ezitare. Voi sterge si articolele publicate, ca sa nu existe comentarii. In caz contrar, imi mentin, in continuare, parerea.
Daca imi mai cititi blogul, astept comentariul dumneavoastra. Va recomand, totusi, sa lasati un nume, fie el si fictiv. Anonimatul imi face o impresie de neincredere asupra parerii dumneavoastra si nu cred ca asta intentionati.


4 comentarii:

Anonim spunea...

Sa nu mai spui nimanui, dar eu sunt de acord cu tine :)

Unknown spunea...

@oana: multumesc pentru sustinere:)

Stephen G. spunea...

Eu sunt mai rusinos asa...si eu tot cu tine sunt,sa stii! :))

Unknown spunea...

:)) mersi