Vicii

sâmbătă, 15 martie 2008

Din punctul meu de vedere sunt 3 mari vicii in lumea asta: fumatul, alcoolul si drogul. De cel din urma nu vorbesc din lipsa de experienta. In plus, imi place sa ma distrug incet, nu rapid, fara rost si avand ca dorinta urmatoarea doza. De drog nu scapi in veci, sentimentul urmatoarei doze ramane pana la ultima suflare,iar drogul te ucide repede, dur si fara mila(ma refer la drogurile puternice, nu la amarata de iarba). Gata cu drogurile, trec la ceva mai interesant.

Fumatul
Fie ca vrem, fie ca nu, toti luam parte la acest viciu. Cand stai in statie si inhalezi fumul de tigare de la cel de langa tine, cand de la masa de alaturi vine un fum gros de trabuc, cand printre colegii tai de scoala 60% fumeaza si din intamplare mai treci pe langa ei, poti fi sigur ca intr-unul din aceste momente un sfert de tigare tot ai bagat in plamani. Din punctul meu de vedere, nu vad nimic rau in ceea ce priveste fumatul. De fapt, o tigare intr-un moment de stres maxim poate face minuni pentru nervii avariati. Ca produci ravagii plamanilor, nu mai conteaza. Sau dimineata, in timp ce bei cafeaua, nu are cum sa nu-ti treaca prin cap sa aprinzi o tigare(nefumatorul poate doar sa-si imagineze). Totul depinde din ce punct de vedere privesti(si DA, sunt nefumator). Si atunci, de ce par ca sustin fumatul? Deoarece am si eu viciul meu si mi se pare normal sa-mi sustin tovarasii de viciu. Cu ce nu sunt de acord? Cu faptul ca fumul dauneaza grav sanatatii, iar pe strada este imposibil sa nu dau de cel putin 3-4 fumatori, mai ales daca stau in statie. Nu ma plang de faptul ca respectivii fumeaza pe strada, ci de faptul ca ar trebui sa existe locuri speciale pentru fumatori, astfel incat nefumatorii sa nu fie incomodati de fum. Mai nou, se practica deviza: jos cu fumatorii. Nu este corecta aceasta atitudine, dar trebuie sa se tina cont si de faptul ca sunt unele localuri unde nu sunt amenajate spatii pentru nefumatori. Din orice punct am privi vor exista dificultati. Si totusi, aceasta situatie s-ar putea rezolva daca ar exista spatii speciale atat pentru fumatori cat si pentru nefumatori in fiecare loc public, daca am invata sa ne acceptam viciile si daca ar exista colaborare in vederea solutionarii acestor probleme de opinie. Multi spun ca tutunul dauneaza grav sanatatii. Si e adevarat, dar in ziua de azi cate nu dauneaza sanatatii? Dar asta nu ne-a oprit sa consumam! Cat timp nu sunt obligat sa fumez, nu voi fi impotriva fumatului. E un viciu ca oricare altul, iar asta nu inseamna ca trebuie sa le dam in cap viciosilor.

Alcoolul
La acest capitol am ceva mai multa experienta. Poate la fel de nociv ca fumatul, cu siguranta la fel de scump, alcoolul este un viciu deosebit de interesant. Intai te ia cu binisorul, cu o senzatie de caldura la fel de placuta precum o zi de primavara, iar daca stii cand sa te opresti ramai cu senzatia, cu ceva mai putini bani si cu o imensa pofta de viata. Problema apare atunci cand nu mai stii cand sa te opresti. In acele momente, licoarea bahica incepe sa faca ce vrea cu tine. Te duce pe culmile extazului, te transforma in centrul Pamantului, iti imprima o falsa miscare de rotatie sau te face sa uiti de tine. Daca ai ajuns pana aici si te-ai oprit, maine dimineata te vei trezi cu cel mult o durere infernala de cap. In cel mai rau caz, alcoolul preia controlul asupra ta si din acel moment nu mai esti constient de ceea ce faci. Mergi pe 12 carari, te iei la harta cu lumea, injuri, te bati sau omori pe cineva. Si nici macar nu-ti dai seama. In acest caz, nu mai poti sa te opresti, tu fiind pierdut in ceata alcoolului pana in momentul in care te vei trezi si iti vei aduce aminte cine esti, de fapt.
Si eu consum alcool. Acesta este viciul meu. Consum cu masura, insa am si gresit. Stiu cum e sa te pierzi, iar regasirea e dificila. In timp, este afectat ficatul si stomacul. Din nou apelez la intrebarea: in ziua de azi, ce nu afecteaza sanatatea? Consum si voi consuma in continuare alcool, pentru ca ma face sa ma simt bine, pentru ca am o pasiune pentru vinul rosu si pentru ca am promis sa nu mai gresesc in veci.
Viciile s-au nascut din dorinta oamenilor de a gresi. Viciul iti da o senzatie de bine, dar in acelasi timp te distruge. Indiferent de situatie, trebuie sa stim sa ne controlam viciile, sa profitam de senzatie si nu de distrugerile provocate si in niciun caz sa nu lasam viciul sa controleze omul.

3 comentarii:

Stephen G. spunea...

Nu am niciun astfel de viciu din cele 3 ... nu suport fumatul si nu prea inghit nici alcoolul.Despre droguri nu mai vorbim .Presupun insa ca fumez periodic ,cand intru si ies de la scoala,cand intru in bucatarie si tata e acolo si tot asa.

Daca ar fi sa beau alcool,cred ca vinul rosu ar fi singurul care l-as consuma .E bun .Nu ma pasioneaza dar e bun,mai ales fiert .Bere ,whiskey si alte asemenea ma lasa rece.

Sunt dependent de calculator,jocuri si muzica buna :D.

Anonim spunea...

Eu va sfatuiesc sa nu va apucati de fumat. Cu bautul si drogatul nu stiu cum e. Dar stiu cum e cu fumatul, si e o problema, nu vreau sa ma las, dar sunt constienta ca nu e bine. Bine ar fi ca voi sa nu o faceti niciodata.

Unknown spunea...

@stephen: cred ca jocurile si muzica dau o dependenta ceva mai benefica sanatatii umane.

@oana: eu nu fumez pentru ca nu-mi place, dar ii inteleg pe fumatori.