10 carti...

duminică, 11 mai 2008

care mi-au ramas in suflet.

1. Shogun - James Clavell. Pentru o imagine clara a civilizatiei japoneze si o poveste emotionanta, fara sa dea in telenovela. Din punctul meu de vedere una dintre cele mai bune carti citite.

2. Odiseea capitanului Blood - Rafael Sabatini. Un roman ce prezinta, cu stil, o particica din era in care piratii imparteau dublonul spaniol si romul din Caraibe cu aceeasi naturalete cu care Johnny Depp il interpreteaza pe Jack Sparrow. Totul din perspectiva capitanului Peter Blood. O lectura foarte interesanta, chiar si dupa ce am citit-o de 3 ori

3. Singur pe lume - Hector Malot. Cartea care mi-a luminat o noapte intreaga si care inca imi aduce aminte de trecutul meu glorios.

4. Aventurile lui Habarnam - Nikolai Nosov. Prima carte serioasa pe care am citit-o. Printre putinele care inca mi-au ramas in amintiri dupa mai mult de 10 ani.

5. Jocul lui Ender - Orson Scott Card. O capodopera a genului science-fiction. Din punctul meu de vedere. Orson Scott Card il depaseste, cu mult, pe Isaac Asimov.

6. Misery - Stephen King. Sau ce poate face o fana psihopata autorului preferat.

7. Harry Potter - J.K. Rowling. Din pacate doar primele 3 volume. Desi mi-au placut enorm primele 2 volume, pe la jumatatea volumului 3 a intervenit plictiseala. Totusi, de multe ori ma trezesc recititind pasaje din HP si pentru asta va ramane mereu o carte apropiata de sufletul meu.

8. Everville - Clive Barker. Romanul care m-a adus pe blogul Oanei si care m-a introdus in universul fantasy.

9. Enigma Otiliei - George Calinescu. Deoarece mi-a placut de Otilia, deoarece mi-a placut de Felix. Doua personaje care puteau la fel de bine sa fie singure, in tot romanul. Si tot ar fi rezultat ceva interesant.

10. Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Camil Petrescu. Pentru o imagine perfecta a razboiului impletita cu o zbuciumata poveste de dragoste. Insa imaginea razboiului m-a impresionat cel mai mult.

Iata lista cu cel zece carti care mi-au ramas in suflet si vor ramane multi ani de-acum inainte.
Comandat de Isabelle , general cu 4 stele:)).

Si cu aceasta ocazie transform comanda in leapsa si o daruiesc Oanei si lui Stephen. Simplu, 10 carti care v-au ramas in suflet.

13 comentarii:

Anonim spunea...

Mihai:
1. Repede te mai mişti;
2. Trebuie să intru pe site la Ministerul Apărării, să văd dacă există general cu patru stele, nu de alta, dar să nu trecem la rangul de mareşal, că asta se acordă doar pe timp de război;
3. Nu eşti singurul care a rămas impresionat de "aventurile lui Habarnam". Uite:
http://gramo.ro/2008/04/23/acesta-nu-este-un-post
4. Să-mi spui cum să-ţi trimit un post-it original "Harry Potter" cu autograful (olograf) al doamnei J.K. Rowling.

Anonim spunea...

Bun, o sa preiau leapsa maine seara. Pana una alta, iti spun doar tie, ca in lista nu o bag, dar Harry Potter chiar mi-a placut :D

Stephen G. spunea...

Receptionat. Se va si raspunde ASAP!

Unknown spunea...

@isabelle: daca nu exista deocoratia asta, o inaugurez eu pentru tine. Aventurile lui Habarnam e singurul lucru care imi mai aduce aminte de copilarie, asa ca nu cred ca voi uita aceasta carte prea curand. Cat despre acel post-it, fotografiaza-l si trimite-l prin mail. Sau daca ai alta idee...

@oana: si mie mi-a placut Harry Potter dar la un moment dat parca nu mai avea farmecul de la inceput.

@stephen: roger, roger.

Anonim spunea...

Măi, este semnătura originală. Se poate lipi pe carte. A ta.
Ai adresa mea de e-mail, spune-mi adresa şi ţi-l trimit cu poşta. Aia clasică.

Anonim spunea...

Eh, Mihai, tu esti mai mic, te plictisesti mai repede, de HP vorbind, la mine nu e cazul. Pot citi si carti care nu ma incanta de nici o culoare, chiar sute de pagini. Nu am probleme. Dar HP mi-a placut tot, mai ales de la 3 in colo, pentru ca a dat in dark fantasy :)

Unknown spunea...

@isabelle: Multumesc mult, dar nu am adresa ta de e-mail.

@oana: Intr-adevar este o calitate. Uneori se intampla sa descoperi lucruri interesante intr-o carte care aparent te plictiseste. Eu inca nu mi-am dezvoltat aceasta calitate

Anonim spunea...

Mihai, da, nu ai mailul, al meu e: oanastoicamujea@yahoo.com. Deci, adresa si iti trimit cartea :)

Isabelle, aici nu e ca in wordpress, si eu voiam sa-i zic lui Mihai ca le are, dar nu.

Anonim spunea...

Corect, voi aveţi fără, la nregistrare, am uitat.
ok, simplu
isabellelorelai@yahoo.com

Unknown spunea...

@oana: cred ca ti-am trimis un mail acum cateva zile, dar o sa-l trimit din nou pentru orice eventualitate.

@isabelle: o sa ma trimit mailul. Multumesc pentru adresa.

Deey spunea...

Sunt perfect de acord cu tine in privinta cartii SHOGUN.Nu ma prea pasioneaza cartile de genu insa asta ma fascinat.Mi-a placut f mult cultura japoneze plus ca am mai invatat si eu cateva cuvinte=))

Unknown spunea...

@deey: intr-adevar SHOGUN este un roman care merita citit. Iar cultura japoneza este foarte impresionanta.

Anonim spunea...

recunosc ca nu am ajuns inca la nivelul tau , dar incerc sa tin pasul:D... romanul lui Calinescu este si preferatul meu:D:)