CERF 2008

sâmbătă, 10 mai 2008

Computer and Electronics Romanian Fair 2008 reprezinta expozitia in care mai toata crema IT&C vine sa-si arate ultimele creatii, jucarii electronice, pliante, carcase, telefoane si lista poate continua pana va plictisesc. Ca un bun cetatean si pasionat de IT ce sunt, este de la sine inteles ca trebuia sa arunc si eu un ochi pe acolo. Expozitia s-a tinut, ca si anul trecut, la Romexpo si din punctul meu de vedere a fost un eveniment reusit, chiar daca a avut unele scapari.
In primul rand, am remarcat absentii. Nu cred sa fi participat UltraPro, Flamingo sau Depozitul de Calculatoare. Din cate imi amintesc nu au participat nici anul trecut. Pacat. Ar fi avut o prezentare interesanta. Nu mi-a placut nici standul Cosmote, care mi s-a parut demn de trecut cu vederea. Lucru pe care l-am si facut. Cam aici se opresc lucrurile care nu mi-au placut. Nu sunt multe, iar in cazul de fata e de bine.
Mi-a placut standul Orange la nebunie. Cei doi prezentatori au fost fenomenali, prezentarea a fost distractiva, produsele foarte interesante. M-au atras cateva telefenoane, printre care si un Nokia super dotat, dar cu un pret cam ridicat pentru bugetul meu de elev. A fost bataie pe tricourile impartite de prezentatori. Era si normal. Gratis si cu Indiana Jones, cine n-ar vrea. Eu nu am apucat lacomilor!!:)). Cred ca o ora am pierdut-o la Orange si zau ca nu am regretat. Ca si anul trecut standul Level a fost intr-o forma de zile mari. Desi, n-am avut rabdarea sa astept la un tenis pe Nintendo WII, am facut o melodie la chitara de la Xbox-ul unde se odihnea Guitar Hero 3. Am facut praf melodia, dar macar am dus-o la capat. Deh, prima oara cand jucam pe chitara, insa cu prima ocazie imi iau si eu una. Eu zic ca merita:).
La Vodafone a fost crima si pedeapsa pentru o tura in monopostul de Formula 1, prezent in imagine. Virtual vorbind, iar monopostul cu pricina era prezent in proportie de 60%. Asa ca, in caz ca rezistai la coada imensa si la cele doua tururi de participant, aveai ocazia sa rupi asfaltul virtual la bordul automobilului cu pricina in jocul F1 Challange 2007(cred, nu sunt sigur). Oricum, ideea e ca pentru vreo 5 minute, ti se dadea ocazia sa te dai Shumacher sau Alonso. Am asteptat si eu 10 minute, dar m-am plictisit repede si am lasat monopostul in grija celor cu mai multa rabdare decat mine. Interesant a fost faptul ca la monopostul minune era mai multa lume decat la telefoane si cele doua notebook-uri Vodafone expuse. Iar standul a fost imens, chiar prea mare pentru produsele expuse.
La categoria audio-video, Sony si Panasonic au fost cap de afis. Sony a fost prezent cu masinuta Xplod, tunata si fulgerata, din care se auzea un hip-hop placut. A fost si anul trecut asa ca nu mi-a trezit cine stie ce interese.
Adevarata piesa de rezistenta a fost monitorul Sony OLED XEL-1. Tehnologia OLED(organic light emitting diode) este the next big thing in Japonia, iar in Romania nu poate fi achizitionat decat monitorul de 11inchi prezentat la expozitie. Acest nou monitor se remarca printr-o claritate extraordinara, data de contrastul de 1000000:1, si de timpul de raspuns de cateva microsecunde. Pretul estimativ:2500 euro. Desi in poza nu se vede foarte clar(facuta cu telefonul mobil), claritatea imaginii este uimitoare. In rest, monitoare, plasme, sisteme audio-video cat cuprinde.
La Panasonic, a stat la loc de cinste cea mai mare plasma din lume. Ca te dureau ochii daca te uitai 5 minute la ea este alta poveste. Important este titlul de cea mai mare plasma din lume. In Romania. Cred ca anul acesta deviza Panasonic a fost la plasme inainte... pantru ca aveai la ce privi.
Desi Asesoft a avut un stand modest, au fost foarte bine reprezentati. Produse de calitate, notebook-uri functionale si atragatoare atat ca pret, cat si ca prezentare. La ei am vazut o tastatura foarte haioasa cu telefon incorporat.
Si sa nu uit prezentarea celor de la Myria Educational, care pe langa softurile educative au avut o prezentare super la noile procesoare AMD. Eu am un Intel, dar mi-a placut prezentarea bine pusa la punct.
Expozitia a meritat cele 5 ore petrecute admirand standuri si produse. In mod sigur voi fi prezent anul viitor, admirand produsele next-generation si gandindu-ma la cat de invechite vor fi produsele de anul acesta.

0 comentarii: